onsdag 9. september 2009

velsignede lovnader.

jeg kommer ikke unna, jeg lengter hele tiden, jeg trodde det skulle bli en klisje, jeg trodde det skulle bli anstrengende og tragisk, jeg trodde seriøst at jeg skulle gremmes, bittelitt.
men det jeg gjør er å grine når de holder tale, danse med alle som vil, snakke tull med bordkavaleren og reise meg opp og si; du er mer som en bror. jeg elsker deg, og den kjærligheten dere deler gjør meg lykkelig.

jeg vil også. jeg vil også ha noen som sier jeg skal elske deg for resten av livet, jeg skal holde sammen med deg, jeg skal stå ved din side, jeg skal elske deg når vi krangler og når du er syk, jeg skal elske deg når du griner, når du kjefter og klager, jeg skal være med deg, for alltid, i gode og onde dager.

jeg vil også ha en slik. og jeg vil si det tilbake. jeg vil reise meg opp i min fine kjole, se ut over menneskene jeg elsker og si til den personen jeg elsker med hele meg, at jeg vil dele livet mitt. jeg vil dele hele meg for å være sammen med deg. jeg vil elske deg når jeg kjefter og når jeg griner, jeg vil elske deg når du skuffer meg og jeg kjeder deg. jeg vil elske deg når du er lei av meg, når du er syk og når du er lykkelig. jeg vil dele meg med deg. livet mitt. fremtiden min. med deg.

deretter vil jeg ha ørten deilige barn og en adoptert mammy som kan passe ungene når jeg redder verden.

det er en fin illusjon. det er en fin drøm.

jeg vet ikke om jeg tror på det. denne kjærligheten. men jeg tror på ritualer. jeg tror på høytid og løfter og ringer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar